Beleidsmedewerker financiële processen en besluitvorming


 

Werkervaring geeft mensen kansen in het leven. De stad zet daar sterk op in. Ben jij geboeid door het verhaal achter cijfers? Heb je interesse in financiële processen en besluitvorming die impact hebben op de doelstellingen? Wil je een verbindende rol opnemen? Dan is deze job echt iets voor jou. Solliciteer nu.


Wat doe je?


Werk streeft naar een geïntegreerd arbeidsmarktbeleid en doelgericht activeringsbeleid. Als beleidsmedewerker ondersteun je de financiële processen, besluitvorming en rapportage.


Financiële processen

  • Je bent de brug tussen Financiën en Werk. Je bent ook de contactpersoon voor financiële vragen en dossiers.
  • Je inventariseert de bestaande financiële controleflows, brengt lacunes in kaart en formuleert voorstellen om die weg te werken.
  • Je volgt de financiële kalender proactief op en zorgt ervoor dat we onze deadlines halen.
  • Je houdt het overzicht over de budgetten. Je bezorgt overzichtelijke input voor de meerjarenplanning.
  • Je koppelt financiële aan niet-financiële informatie en geeft zo waardevolle input op het juiste moment. Bijvoorbeeld als bepaalde activiteiten uitbesteed worden: “Hoe regelen we de facturatie best? Is het financieel haalbaar? …”. Dankzij jouw input kunnen we de juiste beslissingen nemen.
  • Je adviseert bij nieuwe activiteiten, bijvoorbeeld: “We organiseren evenementen, hoe organiseren we dat best financieel?” Je kijkt ook kritisch naar bestaande projecten en activiteiten.
  • In functie van de financiële processen leer je werken met diverse toepassingen zoals ORBA en REFO.
  • Kortom je ondersteunt ons bij:
    • opmaak en aanpassing van het meerjarenplan (MJP)
    • opvolging van het budget
    • financieel advies op maat
    • bij besluitvorming: controle op financiële aspecten
    • advies eBesluiten, toelages, subsidies

Besluitvorming

  • Je coördineert en beheert van A tot Z onze administratieve besluitvormingsprocessen.
  • Je ondersteunt onze directeur en managers bij de voorbereiding en opvolging van de besluitvorming voor college en gemeenteraad.
  • Op basis van een sjabloon bezorgen de projectverantwoordelijken en leidinggevenden je de inhoud van onze besluiten. Je zorgt voor eenvormigheid, kwaliteitscontrole en opvolging van elk ingediend besluit.

Wat verwachten we van je?


  • Je hebt een sterke interesse in de regelgeving rond overheidsopdrachten. Je wil de beleids- en beheercyclus van de stad snel en grondig aanleren.
  • Je wil met verschillende digitale toepassingen werken, zoals SAP en eBesluit.
  • Je hebt een sterk financieel inzicht. Je verwerft expertise van de business op de werkvloer.
  • Je schrijft foutloos Nederlands.
  • Je werkt nauwkeurig en streeft altijd naar kwaliteit. Je bent sterk in administratie.
  • Dankzij je zelfstandigheid en verantwoordelijkheid organiseer je je werk goed in functie van prioriteiten en deadlines.
  • Je analyseert problemen en processen vlot. Je doet ook oplossingsgerichte voorstellen.
  • Je communiceert vlot. Je vertaalt complexe financiële materie in heldere boodschappen, op een niet-technische, maar concrete manier.
  • Je herkent je in de waarden van de stad. Je wil je inzetten voor een beter Antwerpen.

Meer info over je team


Het team waarin je start, is volop in opbouw. Er heerst een open, collegiale cultuur. Je kan rekenen op heel wat kennis en ervaring van collega’s.


Werk streeft naar een geïntegreerd arbeidsmarktbeleid en doelgericht activeringsbeleid:

WERK-ervaring

We geven burgers kans op werkervaring, en ondersteunen de werkgever daarbij. We organiseren activeringstrajecten op maat voor Antwerpenaren die geen job kunnen vinden op de reguliere arbeidsmarkt.


Net-WERK-labo

We zoeken actief naar werkgevers die kwetsbare doelgroepen kansen willen geven. Samen met sectoren en bedrijven pakken we knelpunten op de Antwerpse arbeidsmarkt aan. We hebben extra aandacht voor (jeugd)werkloosheid.


Voorwaarden

  • Je hebt een bachelordiploma of een diploma van gegradueerde van het hoger beroepsonderwijs (HBO5).
  • Je voldoet aan de sollicitatievoorwaarden.

Wat bieden we je?


  • Je start bij Ondernemen & Stadsmarketing, bij Werk, in Den Bell (Francis Wellesplein 1, 2018 Antwerpen) met een contract van onbepaalde duur.
  • Je verdient een minimum bruto maandloon van 2.913,18 euro als je geen relevante ervaring hebt, 3.145,81 euro bij 5 jaar relevante ervaring, 3.299,84 euro bij 10 jaar relevante ervaring. Je loonpakket kan je berekenen met de loonsimulator. Gebruik daarvoor je officiële functietitel: deskundige (B1/3-niveau).
  • Je krijgt ook veel extra voordelen: maaltijdcheques, vergoeding voor woon-werkverkeer via fiets of openbaar vervoer, hospitalisatieverzekering, aanvullend pensioen, vakantiegeld, eindejaarspremie, smartphone met abonnement, kortingen en promoties in winkels en recreatieparken, opleidingen en een goede werk-privébalans: een werkweek van 38 uren, 35 vakantie- en 14 officiële feestdagen, werk in de Antwerpse regio en ruimte voor flex- en thuiswerk.
  • We leggen een werfreserve aan van 1 jaar.
  • We verwelkomen diversiteit. We focussen op je kwaliteiten, niet op je afkomst, religie, geboortejaar, geaardheid of beperkingen.

Selectieprocedure en -data


De selectie bestaat uit:


  • cv-screening: 19 september 2023
    • feedbackgesprekken, op afspraak: in de week na de cv-screening
  • een psychotechnische test (abstract redeneren) die je voor het gesprek thuis aflegt
  • een sollicitatiegesprek met opdracht: 27 of 28 september 2023
    • bekendmaking resultaten: in de week na het sollicitatiegesprek
    • feedbackgesprekken, op afspraak: in de week na het sollicitatiegesprek

Je moet minstens 3 op 5 punten of 60% behalen per competentie om te slagen voor de selectie. Slaag je niet voor de selectie? Dan kan je voor december 2023 niet solliciteren voor andere vacatures op B1/3-niveau (deskundige of deskundige teamleider). Voor elke vacature op dat niveau zijn dezelfde algemene competenties nodig.


Bereid je goed voor


  • Bekijk alle informatie over de verschillende selectiemethodieken
  • Meer info over de stad en tips voor een goede sollicitatie
  • Informatie over vrijstellingen
  • Bekijk de competenties die we meten voor deskundige

Solliciteer nu


  • Solliciteer ten laatste op 17 september 2023.
  • Heb je een beperking die een aanpassing vraagt aan de selectie of werkvloer? Voeg tijdens je sollicitatie een kopie toe van je attest.
  • Als je correct hebt gesolliciteerd, ontvang je meteen een automatische bevestiging in je mailbox.

Heb je nog vragen?


Mail naar deskundige@antwerpen.be of bel ons gerust even op:

  • vragen over de selectieprocedure: Nele Marcoux – dossierbeheerder – 0471 45 09 61
  • vragen over de vacature: Hanne Rogiers – recruiter – 0472 52 39 29

Succes!

Sponsored Ads


 

.

Previous Post Next Post

نموذج الاتصال